بازاریابی محتوا ، چرا ؟ چگونه ؟

بازاریابی محتوا ، چرا ؟ چگونه ؟

امروزه در عرصه بازاریابی و فروش محصولات و خدمات ،  واژه بازاریابی محتوا یا content marketing  نسبتا آشناست . اما می خواهیم در چند دقیقه بدانیم بازاریابی محتوا چیست ؟ چه کاربردی برای ما دارد  و آیا به ما در بهبود وضعیت فروش کمکی می نماید یا خیر ؟

بازاریابی محتوا چیست ؟

یک نوع بازاریابی است . روش آن ایجاد و انتشار مطالب جذاب و ارزشمند برای مخاطبین است و در نهایت هدف از آن جلب توجه مخاطبین است . به نحوی که در کانون دید ایشان باشید و ارتباطی دائمی با شما داشته باشند . بدیهی است این ارتباط در نهایت باعث افزایش فروش شما خواهد گردید.

روش انتشار این محتوا چیست ؟

محتوای ارائه شده ممکن است بصورت متن ، صوت ، فیلم ، محتوای دیجیتال ، فصل نامه ،کتاب و … باشد.

اما در هر حال آنچه امروز بیش از پیش در تولید محتوا مورد تمرکز و توجه است ، اینترنت و نیز شبکه های اجتماعی هستند . دلیل این امر واضح است . به عنوان مهمترین دلایل این امر می توان به در دسترس بودن ، کم هزینه بودن ،  سرعت بالای انتقال پیام  و قابلیت اندازه گیری بالا اشاره نمود .

در حال حاضر در کشور ما وب سایت شخصی یا شرکتی ، اینستاگرام و تلگرام بهترین بستر برای انتقال محتوای تولید شده توسط شما هستند.

ویژگیهای یک محتوای ارزشمند چیست ؟

این محتوا باید برای مخاطب جذاب باشد و در عین حال احتمالا ارتباطی با شما و فعالیت شما نیز داشته باشد . در عصر جدید فعالیت ها به صورت تخصصی دنبال می شود و نیاز افراد به دانستن اطلاعات بروز و تخصصی ، یکی از دلایل توجه روزافزون به مساله تولید محتوا و بازاریابی محتوا تلقی می گردد و باید بر این اساس برنامه خود را دنبال نمایید.

چگونه شروع کنیم ؟

برای آغاز این روش بازاریابی ، نکاتی را باید در نظر بگیرید . بسیار مهم است که مخاطبین خود را بشناسید و ترجیحا آمار کلی از ایشان داشته باشید . آمار به لحاظ جنسیت ، سن ، شغل ، علائق و ویژگیهای مشترک ، به شما  در تولید و انتشار محتوای بهتر ، کمک شایانی می نماید .

پس از آن باید حرفی برای گفتن داشته باشید ؛ اطلاعاتی که باعث جذب مخاطبین شما شود و در نهایت باید این محتوا را به شکلی زیبا بیارایید.

نکاتی که باید در بازاریابی محتوا رعایت کنید :      

فراموش نکنید که افراد در زندگی روزمره با بحران اطلاعات ورودی مواجه هستند و احتمالا به آسانی به محتوای جدید اطمینان پیدا نخواهند کرد . بنابراین صبور باشید . در این مسیر آهسته ، اما پیوسته حرکت کنید تا نظرات افراد را به سمت خود جلب نمایید. همواره باید از خود بپرسید : آیا این محتوا ، برای مخاطبین من جذاب و آموزنده است ؟ اگر چنین نیست در انتشار آن تامل کنید.

چنانچه گفته شد ، محتوا باید بیننده یا شنونده و یا خواننده را جلب نماید ؛ یقینا محتوای تکراری و بویژه کپی شده ، چنین قابلیتی ندارد و کمکی به  بهبود وضعیت شما نخواهد کرد.

نکات مهمی در خصوص انتشار محتوا در اینترنت :

اگر محتوای خود را در اینترنت و در سایت خود منتشر می کنید بسیار عالی است . چرا که اعتبار سایت و نیز رتبه آن در موتورهای جستجو احتمالا افزایش خواهد یافت .

اما چرا احتمالا ؟

اگر در زمینه موتورهای جستجو و SEO اطلاعاتی داشته باشید ، احتمالا می دانید که برای نوشتن یک متن بهینه ، روش هایی وجود دارد . برای این منظور ، مباحث مربوط به SEO را دنبال نمایید. به خاطر داشته باشید که گوگل محتوای تکراری و کپی را شناسایی می نماید در صورت کپی یک متن ، نه تنها باعث امتیاز شما نمی شود ، بلکه باعث پایین بردن رتبه شما نیز می شود

0 بدون دیدگاه

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *