وبینار شاخصهای اندازه گیری عملکرد بازاریابی

شاخصهای اندازه گیری عملکرد بازاریابی چیست؟

می خواهید فروش خود را افزایش دهید؛ اما چگونه؟ بسیاری از سازمانها بدون توجه به عوامل متعدد دخیل در فرایند فروش، صرفا تمایل به بهبود فروش خود دارند. روش صحیح آنست که اجراء کلیدی فرایند بازاریابی و فروش خود را مورد ارزیابی و بهبود مستمر قرار دهید. این اجزاء به کمک شاخصهای اندازه گیری عملکرد بازاریابی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

در این وبینار بیش از ۳۰ شاخص کلیدی جهت ارزیابی عملکرد فروش مجموعه معرفی می گردد.

 

کیفیت را به کمیت تبدیل کنید

یکی از اهداف دوره آموزشی شاخصهای اندازه گیری عملکرد بازاریابی، بدست آوردن نگاهی کمی به جنبه های متعدد کسب و کار است. می خواهیم از قدرت شگفت انگیز اعداد استفاده کنیم و بدین ترتیب کسب و کار خود را بهتر مورد پایش قرار دهیم.

آیا عملکرد سازمان فروش ما مطلوب است؟

مدیر  فروش مجموعه ای با توجه به میزان بالای فروش ماه گذشته می گوید: ((تیم فروش ما خوب عمل کرده است)) اما ممکن است این قضاوت، صحیح نباشد؛ روش صحیح استفاده از معیارهای اندازه گیری عملکرد بازاریابی است. در مثال فوق  رضایت مدیر فروش به دلیل عدد فروش ماهانه است. اما در معیارها، عواملی نظیر مدت زمان لازم برای هر فروش، سهم هر فروشنده، هزینه لازم برای دستیابی به هر مشتری احتمالی، مدت زمان عمر مشتری و بسیاری از عوامل دیگر بررسی می شود.

قضاوت صحیح، زمانی اتفاق خواهد افتاد که مدیر تمامی شاخصهای مهم را همزمان در نظر بگیرد.

عملکرد تیم فروش ما واقعا مطلوب است، آیا نیازی به شرکت در این دوره هست؟

همانطور که پیشتر ذکر شد، عملکرد نهایی تیم فروش، وابسته به علل متعدد است. حتی در صورتیکه تیم فروش واقعا بطور سودآور عمل می کند، محاسبه شاخصها کمک می کند تا عملکرد تیم از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. شاخصهای سنجش عملکرد بازاریابی، کمک می کند تا جنبه های مهم عملکرد تیم که گاهی ممکن است از نظر مدیر مربوطه پنهان باشد، مورد بازبینی و بهبود قرار گیرد و بدین ترتیب یک تیم حرفه ای، به یک تیم فوق حرفه ای تبدیل می شود.

 

0 بدون دیدگاه

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *